Această pagină dorește să reunească resurse care să vină în ajutorul cateheților, în completare la ceea ce este oferit în „Lecția propriu-zisă”, respectiv în pagina „Suplimentar”. În special căutăm să reunim aici idei de activități, materiale pentru documentare și orice mai poate fi util. Ne-am bucura de colaborarea dvs: dacă ați elaborat materiale legate de temă sau aveți idei, nu ezitați să ni le comunicați.
„Despre Dumnezeu” (pp. 19-20 / nr. 10-20)
10. Cine este Dumnezeu? 11. De ce spunem că Dumnezeu este spirit? 12. Ce înseamnă că Dumnezeu este desăvârșit? 13. Cum este Dumnezeu? 14. Ce înseamnă că Dumnezeu este veșnic? 15. Unde este Dumnezeu? 16. Știe și vede Dumnezeu totul? 17. Poate Dumnezeu să facă tot ce voiește? 18. Ce înseamnă că Dumnezeu este sfânt? 19. Ce înseamnă că Dumnezeu este drept? 20. Ce înseamnă că Dumnezeu este milostiv?
„Despre Dumnezeu” (pp. 7-8 / nr. 14-24)
14. Cine este Dumnezeu? 15. Pentru ce spunem că Dumnezeu e duh? 16. Pentru ce spunem că Dumnezeu e desăvârșit? 17. Cum este Dumnezeu? 18. De ce spunem că Dumnezeu e veșnic? 19. Unde este Dumnezeu? 20. Știe și vede Dumnezeu totul? 21. Poate Dumnezeu să facă totul? 22. De ce spunem că Dumnezeu este sfânt? 23. De ce spunem că Dumnezeu este milostiv? 24. De ce spunem că Dumnezeu este drept?
Graficele le puteți și vedea mai jos. În prezentarea PowerPoint oferită spre descărcare veți găsi și alte grafice alternative, de exemplu cu Duh în loc de Spirit (pentru romano-catolici) sau cu spații goale dacă doriți să puneți alte explicații.
Verificare online:
Iată un alt set de grafice, acum cu citate biblice. Pot fi utile de exemplu dacă se dorește o recapitulare sau verificare a cunoștințelor despre atribute. Fiecare dintre cele 7 citate se referă la câte un atribut divin.
Dacă aș fi… Invitați-i pe copii să completeze pe o hârtie patru enunțuri care încep așa: 1) Dacă aș fi Dumnezeu, aș face …; 2) Dacă aș fi Dumnezeu, aș apăra …; 3) Dacă aș fi Dumnezeu, le-aș spune oamenilor; 4) Dacă aș fi Dumnezeu, aș da tuturor oamenilor … Va arăta cum îl percep copiii pe Dumnezeu. Discutați apoi cele scrise și corectați acolo unde viziunile lor cer corectură (ex: îl văd pe Dumnezeu ca răzbunător).
Compoziție. După predarea lecției, invitați copiii să scrie o rugăciune sau o poezie folosind atributele lui Dumnezeu.